REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szefowa MEN Barbara Nowacka koordynatorem działań z zakresu polityki młodzieżowej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
młodzież
Szefowa MEN Barbara Nowacka koordynatorem działań z zakresu polityki młodzieżowej
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

27 lutego 2025 r. w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” ukazało się zarządzenie nr 4 Prezesa Rady Ministrów w sprawie koordynowania przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania działań z zakresu polityki młodzieżowej.

Szefowa MEN koordynatorem działań z zakresu polityki młodzieżowej

Podczas Europejskiej Konferencji Młodzieżowej w Lublinie, ministra edukacji Barbara Nowacka poinformowała, że premier Donald Tusk podjął decyzję o powierzeniu ministrowi edukacji zadania koordynowania działań z zakresu polityki młodzieżowej. Podczas przemówienia wskazała na znaczącą rolę młodych ludzi w życiu społecznym. Młodzi Europejczycy muszą być nie tylko świadomymi obywatelami, ale również zaangażowanymi obywatelami. Wasz głos musi być słyszany w miejscach, gdzie podejmowane są decyzje - czy to w edukacji, działaniach na rzecz klimatu, bezpieczeństwie, czy technologii – powiedziała podczas wystąpienia Nowacka.

REKLAMA

Autopromocja

Działania z zakresu polityki młodzieżowej

W zarządzeniu wskazano, że minister właściwy do spraw oświaty i wychowania ma za zadanie koordynować działania z zakresu polityki młodzieżowej. Zakres ten obejmuje:

  1. współpracę z członkami Rady Ministrów w zakresie działań związanych z polityką młodzieżową będącą w zakresie ich właściwości;
  2. współdziałanie z innymi organami administracji rządowej, organami jednostek samorządu terytorialnego i organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami uczestniczącymi w działaniach związanych z polityką młodzieżową w zakresie działania Koordynatora;
  3. przedkładanie, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, po konsultacji z ministrami, zgodnie z właściwością, do rozpatrzenia przez Radę Ministrów projektów dokumentów rządowych wynikających z zakresu działania Koordynatora;
  4. reprezentowanie Rady Ministrów, w zakresie działania Koordynatora, w kontaktach z podmiotami i instytucjami realizującymi zadania w ramach polityki młodzieżowej;
  5. wydawanie, w zakresie działania Koordynatora, rekomendacji organom administracji rządowej oraz przekazywanie wniosków i opinii instytucjom i podmiotom realizującym zadania w ramach polityki młodzieżowej;
  6. prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych o przedsięwzięciach realizowanych przez organy administracji rządowej w zakresie związanym z polityką młodzieżową;
  7. współpracę z innymi państwami oraz z instytucjami Unii Europejskiej i Rady Europy w związku z realizacją zadań w ramach polityki młodzieżowej;
  8. podnoszenie świadomości na temat badań oraz inicjatyw Unii Europejskiej dotyczących młodzieży i organizacji młodzieżowych.
Zapisz się na newsletter
Od żłobka do studiów. Egzaminy, testy wiedzy, zmiany programowe i świadczenia pieniężne. Wszystko, co ważne dla nauczycieli, uczniów i rodziców, znajdziesz w naszym newsletterze.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Edukacja
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa podstawa programowa z WF od roku szkolnego 2025/2026. Uwagi RPD. Co z testami sprawnościowymi?

Od roku szkolnego 2025/2026 uczniów czekają istotne zmiany na lekcjach wychowania fizycznego – nowa podstawa programowa ma odejść od sztywnego nauczania technik na rzecz promowania aktywności jako stylu życia. Choć wśród założeń znalazły się m.in. testy sprawnościowe, Rzeczniczka Praw Dziecka apeluje o ich dobrowolność i przestrzega przed ryzykiem dyskryminacji mniej sprawnych uczniów.

Nagrody dla nauczycieli: od kuratorów oświaty i od MEN. Jest rozporządzenie, ale zmiany w 2026 r.

Zbliża się koniec roku szkolnego 2024/2025. To dobry moment, żeby dokonać pewnych podsumowań i sprawdzić jakie są możliwości uzyskania przez nauczycieli dodatkowych gratyfikacji finansowych za ich całoroczny trud dydaktyczny, zaangażowanie i ogrom pracy. Tak, tak - wielu powie, że nauczyciele pracują kilkanaście godzin w tygodniu i przecież dostali podwyżki, ale nie polaryzujmy jeszcze bardziej społeczeństwa. Każdy ma prawo do wyróżnienia, w tym finansowego, jeżeli swoją pracą na to zasłużył i spełnił przesłanki do otrzymania nagrody czy premii.

Nagrody jubileuszowe dla nauczycieli od 1 stycznia 2026 r. Co się zmieni? [PROJEKT]

W dalszym ciągu trwają prace nad nowelizacją ustawy – Karta Nauczyciela. W projekcie zaproponowano wiele zmian korzystnych dla nauczycieli. Chodzi m.in. o rozszerzenie uprawnień nauczycieli w zakresie nagrody jubileuszowej.

Nie wszyscy uczniowie mogą korzystać z zajęć pozalekcyjnych. Jest interwencja w sprawie wykluczenia transportowego

Rzeczniczka Praw Dziecka podkreśla, iż dzieci i młodzież wykluczone transportowo nie mają takich samych szans, jak rówieśnicy i nie mogą w pełni wykorzystywać swojego potencjału.

REKLAMA

Egzamin zawodowy lato 2025 – terminy i zasady zdawania [Formuła 2012, Formuła 2017, Formuła 2019]

2 czerwca 2025 r. rozpoczęła się kolejna sesja egzaminu zawodowego w Formule 2019 oraz egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w Formule 2012 i w Formule 2017. To ostatnia sesja egzaminacyjna dla egzaminu w Formule 2012.

Nawet 5 tys. zł rocznie przez 3 lata na dodatkowe zajęcia dla uczniów. Jakie kryteria?

Ruszył nabór na stypendia dla uczniów w ramach programu Indywidualne Konta Rozwojowe Junior (IKR Junior). Skorzystają z nich uczniowie klas 5–8 szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych (z wyjątkiem szkół policealnych). Pomoc skierowana jest uczniów, pochodzących z rodzin o niskich dochodach.

Nowe kierunki na Uniwersytecie Śląskim. Ruszyła rekrutacja

Na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach rozpoczęła się rekrutacja na rok akademicki 2025/2026. Nabór dotyczy studiów I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich. Studenci mogą wybierać spośród 96 kierunków i 9 programów w języku angielskim, prowadzonych w Katowicach, Cieszynie, Chorzowie i Sosnowcu.

Opieka nad dziećmi do lat 3: wszystko o nowych standardach i deklaracji RKZ-2

Od 1 stycznia 2026 r., zgodnie z ustawą z 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, wszystkie instytucje opieki będą musiały spełnić standardy opieki nad dziećmi w wieku do lat 3. Od 1 czerwca 2025 r. podmioty prowadzące opiekę nad dziećmi w wieku do lat 3 mogą dobrowolnie zgłaszać informację o stosowaniu nowych standardów opieki. Jak złożyć deklarację?

REKLAMA

300 zł na wyprawkę szkolną w roku szkolnym 2025/2026 dla uczniów w wieku do 24 r.ż. Świadczenie przyznawane jest bez względu na dochód

Rodzice i opiekunowie mogą ubiegać się o świadczenie "Dobry start", które wynosi 300 zł i przysługuje na każde uczące się dziecko w wieku od 7 do 20 lat. W przypadku dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności, wsparcie przysługuje aż do ukończenia 24. roku życia.

Sztuczna inteligencja w edukacji. Zagrożenie czy dobrodziejstwo? [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Jak nauczyciele mogą korzystać ze sztucznej inteligencji w codziennej pracy dydaktycznej? Jakie korzyści i pułapki związane są ze stosowaniem AI w edukacji? Na co zwracać uwagę? Na te i wiele innych pytań związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w edukacji odpowiedział nam ekspert, trener, Head of AI w BUZZcenter Radosław Mechło.

REKLAMA