REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biznes zaczyna się na uczelni - uczelnie otwierają studentom drogę do startupowego sukcesu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kinga Piwowarska
Doktor nauk prawnych, adwokat, adiunkt na Wydziale Prawa Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie w Katedrze Prawa Pracy i Zabezpieczenia Społecznego
student, startup, uczelnia
Biznes zaczyna się na uczelni - uczelnie otwierają studentom drogę do startupowego sukcesu
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Hubert Adamczewski, współtworzy innowacyjną firmę technologiczną, która dzięki przemyślanej kampanii crowdfundingowej i pracowitości zespołu osiągnęła pierwsze globalne sukcesy. Jego historia pokazuje, że uczelnia może być nie tylko miejscem zdobywania wiedzy, ale również startem do świata biznesu. Wydział Zarządzania UW stwarza środowisko sprzyjające rozwojowi przedsiębiorczości już na etapie studiów.

Biznes zaczyna się na uczelni - jak Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego otwiera studentom drogę do startupowego sukcesu

Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Hubert Adamczewski, współtworzy innowacyjną firmę technologiczną, która dzięki przemyślanej kampanii crowdfundingowej i pracowitości zespołu osiągnęła pierwsze globalne sukcesy. Jego historia pokazuje, że uczelnia może być nie tylko miejscem zdobywania wiedzy, ale również startem do świata biznesu. Wydział Zarządzania UW stwarza środowisko sprzyjające rozwojowi przedsiębiorczości już na etapie studiów.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja
Przykład

Hubert Adamczewski, który ukończył studia licencjackie i magisterskie na Wydziale Zarządzania UW, ma już za sobą pracę w korporacji oraz własne zainteresowania w obszarze gamingu i elektroniki użytkowej. Jak sam opowiada: „Zaczęło się bardzo prosto - brakowało nam wygodnych przełączników i kontrolerów do codziennych zadań przy komputerze, szczególnie podczas grania czy pracy kreatywnej. Pierwsza wersja miała być tylko regulatorem głośności w Windowsie, ale gdy zaczęliśmy badać potrzeby użytkowników, okazało się, że taki produkt może rozwiązywać o wiele więcej problemów”. Właśnie w tym momencie narodził się pomysł na produkt - modue, który dziś funkcjonuje jako zestaw modułów umożliwiających tworzenia własnego centrum dowodzenia dla twórców i profesjonalistów.

Rozwój firmy nie był prosty ani liniowy. Adamczewski wspomina: „Kickstarter był zwieńczeniem naszej pracy. Przez ponad pół roku budowaliśmy społeczność i pokazywaliśmy rozwój prototypów. Dzięki temu, kiedy daliśmy ludziom możliwość wsparcia projektu, odpowiedź była natychmiastowa i spektakularna - zebraliśmy ponad milion złotych od ponad 700 osób”.

Kampania crowdfundingowa otworzyła drogę do pierwszej produkcji i pierwszych klientów, ale równocześnie ukazała realia branży technologicznej

Kampania crowdfundingowa otworzyła drogę do pierwszej produkcji i pierwszych klientów, ale równocześnie ukazała realia branży technologicznej: „W startupie technologicznym każde kolejne drzwi otwierają trzy nowe problemy. Od formalności prawnych, przez wyjazdy do fabryk, po ochronę produktu przed kopiowaniem - cały czas się uczymy. Bywało tak, że planowana dwutygodniowa wizyta w Chinach zamieniała się w miesiąc pracy po 16 godzin dziennie, ramię w ramię z inżynierami”. Przy takim podejściu założyciel wyznacza sobie cele ambitne: „Od początku przyjęliśmy zasadę: albo grubo, albo wcale”. Obecnie firma pracuje nad przekształceniem startupu crowdfundingowego w globalną markę i udoskonala produkt na podstawie opinii użytkowników oraz testów rynkowych.

Uczelnia jako pierwszy krok do biznesu

Studia na Wydziale Zarządzania UW nie były dla Huberta tylko czasem zdobywania wiedzy. Były miejscem, w którym zaczął widzieć siebie jako twórcę i przedsiębiorcę. Trafił na uczelnię z listy rezerwowej, co sam podkreśla jako dowód na to, że początek nie definiuje przyszłości: „Na WZ UW trafiłem z listy rezerwowej. Rok później byłem już wśród najlepszych studentów i otrzymałem stypendium. To pokazuje, że liczy się nie miejsce na liście, ale determinacja i umiejętność wykorzystania możliwości uczelni”.

REKLAMA

Ceni przede wszystkim możliwość łączenia teorii z praktyką: „Wydział Zarządzania ukształtował moje myślenie o biznesie. Przede wszystkim zdobyłem tu kontakty, które procentują do dziś. Zawsze zachęcam studentów, żeby od początku łączyli naukę z realnymi projektami. Uczelnia daje do tego świetne możliwości”. Dla niego istotne było, że już w trakcie studiów mógł realizować własne pomysły, szukać staży i współpracować z biznesem. „Jeśli będę szukał talentów do startupu, zacznę od sieci kontaktów z UW” - mówi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Ważne

Jego historia udowadnia, że uczelnia nie musi być wyłącznie przestrzenią nauki, lecz może stać się inkubatorem przedsiębiorczości. Studentom przypomina, by wykorzystywali dostęp do wykładowców, warsztatów, projektów i społeczności: pierwsze pomysły rodzą się tu, pierwsze porażki uczą tu, zanim ruszy się w świat. Dzięki temu absolwent nie wychodzi z uczelni jedynie z dyplomem, ale z siecią relacji, doświadczeniem i gotowością do działania.

Potrójna korona akredytacyjna i rekordowe zainteresowanie studiami

Wydział Zarządzania UW to jedna z nielicznych jednostek w Polsce, która może pochwalić się potrójną akredytacją: AACSB, EQUIS i AMBA. To wyróżnienie, nazywane „potrójną koroną”, świadczy o najwyższych standardach nauczania, badań, współpracy z biznesem i międzynarodowej mobilności. Proces akredytacji wymagał analizy misji, strategii, programów dydaktycznych, zaangażowania studentów i umiędzynarodowienia. Dzięki temu WZ UW znalazł się wśród elitarnych szkół biznesu na świecie.

Nie tylko jakość kształcenia przyciąga kandydatów - liczby mówią same za siebie. Podczas niedawnej rekrutacji na kierunek Business and Management wpłynęło 887 zgłoszeń na 40 miejsc, co daje około 22 kandydatów na jedno miejsce. Na kierunku Zarządzanie I stopnia stacjonarne zarejestrowano 2 828 zgłoszeń na 320 miejsc, czyli około 8,8 kandydatów na miejsce. Kierunek Finanse biznesu i rachunkowość I stopnia stacjonarne przyjął 368 osób z 1911 zgłoszeń, co daje około 6 kandydatów na miejsce. Największym zainteresowaniem cieszyły się: Zarządzanie (2828 zgłoszeń), Finanse biznesu i rachunkowość (1911 zgłoszeń), Business and Management (887 zgłoszeń) oraz Digital Marketing II stopnia (391 zgłoszeń). Te liczby pokazują, że kandydaci coraz częściej wybierają takie miejsca, gdzie edukacja łączy się z praktyką i otwiera drogę do biznesu.

Dziekan Wydziału prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz podkreśla znaczenie tego połączenia: „Naszym celem jest przygotować studentów nie tylko do pracy w firmach, ale także do bycia twórcami, założycielami i współtwórcami przedsięwzięć. Wspieramy projektowe podejście, współpracę z biznesem, międzynarodowe doświadczenie. Kiedy widzimy historię absolwenta, który na bazie pomysłu i studiów buduje globalny produkt, wiemy, że misja uczelni ma sens”.

Historia Huberta Adamczewskiego, od studenta z listy rezerwowej, przez stypendium, prace nad prototypem, kampanię crowdfundingową, po rozwój firmy technologicznej pokazuje, że biznes naprawdę może zacząć się na uczelni, jeszcze w trakcie nauki. Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego stwarza warunki nie tylko do zdobywania wiedzy, lecz także do działania, eksperymentowania i budowania własnych przedsięwzięć.

Źródło: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (WZ UW)

Zapisz się na newsletter
Od żłobka do studiów. Egzaminy, testy wiedzy, zmiany programowe i świadczenia pieniężne. Wszystko, co ważne dla nauczycieli, uczniów i rodziców, znajdziesz w naszym newsletterze.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Edukacja
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
E-dyplomy później. Rząd przesuwa terminy wdrożenia cyfrowych dyplomów uczelni – e-dokumenty dopiero od 2027 roku

Rządowy projekt nowelizacji Prawa oświatowego i Prawa o szkolnictwie wyższym zakłada przesunięcie w czasie wprowadzenia e-dyplomów. Zamiast od 2026 roku, uczelnie będą zobowiązane do wydawania dyplomów w postaci elektronicznej dopiero od 1 stycznia 2027 r. Powodem są kwestie techniczne i konieczność przygotowania uczelni oraz repozytorium prowadzonego przez OPI-PIB.

Reforma26 „Kompas Jutra”: w szkołach nowa podstawa programowa, moduły tematyczne i nauczanie przez doświadczenie

W Sejmie odbyło się pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo oświatowe, stanowiącego fundament Reformy26 „Kompas Jutra”. To największa od lat zmiana w systemie edukacji, której celem jest dostosowanie nauczania do wyzwań XXI wieku. Reforma, opracowana przez zespół ekspertów i nauczycieli praktyków pod kierunkiem Instytutu Badań Edukacyjnych, ma wprowadzić nowoczesną podstawę programową, nauczanie modułowe oraz aktywne metody uczenia się oparte na doświadczeniu.

Fundacja ORLEN rusza z nowym programem „Moc odpowiedzialności”. Granty do 30 tys. zł na edukację obywatelską młodzieży

Fundacja ORLEN ogłosiła nabór wniosków do nowego programu „Moc odpowiedzialności”, w ramach którego jednostki samorządu prowadzące szkoły mogą uzyskać dofinansowanie od 5 do 30 tys. zł na działania edukacyjne rozwijające postawy obywatelskie młodzieży. Łączna pula środków wynosi 800 tys. zł, a zgłoszenia można przesyłać do 5 grudnia 2025 r.

MEN zaostrza przepisy o wagarach. 25% nieusprawiedliwionych nieobecności wystarczy, by uczeń nie został sklasyfikowany

Ministerstwo Edukacji Narodowej (MEN) przedstawiło projekt zmian w ustawie Prawo oświatowe i ustawie o systemie oświaty, który znacząco zaostrza przepisy dotyczące niespełniania obowiązku szkolnego. Resort chce, by już 25% nieusprawiedliwionych nieobecności w roku szkolnym wystarczyło do uznania, że uczeń nie wypełnia obowiązku nauki lub rocznego przygotowania przedszkolnego.

REKLAMA

Dziennik Gazeta Prawna i Wydział Prawa i Administracji UW łączą siły na rzecz edukacji i debaty publicznej

Dziennik Gazeta Prawna oraz Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego zawarły strategiczne porozumienie o współpracy, którego celem jest wspólne działanie na rzecz rozwoju debaty publicznej, edukacji prawniczej oraz popularyzacji eksperckiej wiedzy prawnej. Porozumienie podpisali: Marcin Krawczak, wiceprezes zarządu INFOR S.A. oraz prof. dr hab. Sławomir Żółtek, dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Nauczyciele dostaną wynagrodzenie za niezrealizowane godziny ponadwymiarowe. Zmiany w Karcie nauczyciela od 1 stycznia 2026 r.?

Nauczyciele zyskają prawo do wynagrodzenia za niezrealizowane godziny ponadwymiarowe. Posłowie Koalicji Obywatelskiej złożyli projekt nowelizacji Karty nauczyciela, który ma wejść w życie z początkiem 2026 roku. Nowe przepisy mają uregulować problem, który od września 2025 r. budził kontrowersje w środowisku nauczycielskim.

Dodatkowe wynagrodzenie roczne nauczycieli za 2025 rok. Kiedy wypłata i komu przysługuje trzynastka w 2026 r.?

W 2026 roku nauczyciele otrzymają tzw. trzynastą pensję za 2025 rok. To świadczenie, znane formalnie jako dodatkowe wynagrodzenie roczne, przysługuje pracownikom sfery budżetowej, w tym nauczycielom szkół publicznych. Wyjaśniamy, komu się ono należy, jak obliczyć jego wysokość i kiedy należy się spodziewać wypłaty.

RPO apeluje o włączenie do podstawy programowej treści związanych z przeciwdziałaniem dyskryminacji i przemocy. Czy uczniowie chcą edukacji antydyskryminacyjnej?

Rzecznik Praw Obywatelskich Marcin Wiącek zwrócił się do minister edukacji Barbary Nowackiej o uwzględnienie w nowej podstawie programowej treści dotyczących przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy. Zdaniem RPO to jeden z najskuteczniejszych sposobów realizacji zasady równego traktowania w polskich szkołach.

REKLAMA

Loterie fantowe w szkołach – jak zorganizować je zgodnie z prawem?

Organizacja loterii fantowych w szkołach to popularny sposób pozyskiwania środków na cele charytatywne, społeczne i edukacyjne. Choć wydarzenia tego typu często mają charakter dobroczynny, nie zwalnia to ich organizatorów z obowiązku przestrzegania przepisów prawa. Kuratorium Oświaty we Wrocławiu przypomniało ostatnio o zasadach wynikających z ustawy o grach hazardowych – a te są jasno określone.

IBE proponuje wprowadzenie „pracy własnej ucznia”. Nowa kategoria dydaktyczna może zastąpić tradycyjne prace domowe - AKTUALIZACJA

Instytut Badań Edukacyjnych przedstawił Ministerstwu Edukacji Narodowej rekomendacje zmian w przepisach dotyczących prac domowych. Eksperci proponują wprowadzenie ustawowego pojęcia „pracy własnej uczennicy lub ucznia” – dobrowolnej, nieocenianej formy aktywności, która miałaby wspierać samodzielność i rozwój dzieci [AKTUALIZACJA].

REKLAMA