REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Matura międzynarodowa kluczem do zagranicznych uczelni

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
edukacja uniwersytet absolwent uczelnia liceum międzynarodowe matura międzynarodowa zagraniczna szkoła wyższa matura A Level absolwenci studenci uniwersytet
Matura międzynarodowa kluczem do zagranicznych uczelni
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Systemy edukacji za granicą znacząco różnią się od polskiego. Matura międzynarodowa staje się więc realną szansą dla polskich uczniów marzących o studiach na prestiżowych zagranicznych uczelniach. Znacząco ułatwia proces rekrutacji i adaptację w międzynarodowym środowisku akademickim.

Studia na zagranicznych prestiżowych uczelniach

Coraz więcej ambitnych młodych Polaków rozważa kontynuację edukacji na prestiżowych uniwersytetach na całym świecie. Marzenia o studiach na uczelniach takich, jak Cambridge, Oxford, Yale czy Columbia stają się realne, a polscy absolwenci z sukcesem zdobywają tam wiedzę i doświadczenie. Jednak droga na te renomowane uczelnie często rozpoczyna się od strategicznej decyzji edukacyjnej – wyboru międzynarodowego liceum i zdania matury międzynarodowej.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Systemy edukacji za granicą, jak choćby brytyjski, znacząco różnią się od polskiego. Aby skutecznie przygotować się do akademickiego świata najlepszych uczelni, warto zrozumieć, jaką rolę odgrywa matura międzynarodowa i jakie korzyści niesie ze sobą nauka w liceum oferującym taki program.

Matura międzynarodowa – co to jest?

Matura brytyjska A Level, obok matury IB Diploma, stanowi jedną z kluczowych międzynarodowych kwalifikacji maturalnych dostępnych również w Polsce. Przystępują do niej uczniowie ostatnich klas liceum po dwuletnim intensywnym przygotowaniu w szkołach oferujących program A Level. Edukacja w liceum, które specjalizuje się w przygotowaniu do zagranicznych uniwersytetów, znacząco ułatwia ten proces, dając uczniom solidne fundamenty.

- Jednym z naszych priorytetów jest aktywne i efektywne przygotowanie uczniów do matury międzynarodowej oraz kompleksowe wsparcie w procesie aplikacyjnym na zagraniczne uczelnie. Brytyjski system edukacji zyskał globalne uznanie, a program A Level, stworzony przez uniwersytety, naturalnie ułatwia adaptację w środowisku akademickim najlepszych światowych uczelni – podkreśla dr Katarzyna Borzym-Grzesik, Deputy Head warszawskiej Akademeia High School, liceum realizującego brytyjski system nauczania.

REKLAMA

Aby zakwalifikować się do programu A Level, kandydaci powinni mieć ukończone 16 lat i wykazywać się bardzo dobrą znajomością języka angielskiego na poziomie minimum C1. Uczniowie mają możliwość wyboru przedmiotów zgodnych z ich zainteresowaniami i mocnymi stronami. Uzyskanie wysokich wyników na maturze międzynarodowej otwiera drzwi do czołowych uczelni, w tym tych z prestiżowej Ivy League czy Oxbridge.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Jeśli Twoje dziecko poważnie myśli o studiach za granicą, to zdanie matury międzynarodowej, po solidnym przygotowaniu, staje się realną szansą na realizację tych aspiracji – dodaje Borzym-Grzesik.

Różnice między maturą A Level a polską maturą

Jednym z najważniejszych atutów matury A Level jest jej powszechne uznanie przez uniwersytety na całym świecie. Uczniowie mają możliwość elastycznego doboru przedmiotów egzaminacyjnych, kierując się swoimi mocnymi stronami, zainteresowaniami oraz, co kluczowe, wymaganiami konkretnych kierunków i uniwersytetów.

- W maturach A Level wybór przedmiotów maturalnych jest niezwykle elastyczny, w przeciwieństwie do polskiej matury, gdzie język polski, matematyka i język obcy są obowiązkowe - wyjaśnia Dr Borzym-Grzesik. - Przy maturze brytyjskiej uczeń ma pełną swobodę w kształtowaniu swojego profilu akademickiego. Może skupić się na przedmiotach, z którymi wiąże swoją przyszłą karierę, włączając w to nawet przedmioty artystyczne. Ta możliwość głębszego zanurzenia się w wybranych dziedzinach znacząco ułatwia późniejsze studia.

Warto również podkreślić, że egzaminy matury brytyjskiej kładą nacisk na umiejętność argumentowania i krytycznego myślenia, a nie tylko na odtwarzanie wiedzy, co jest bardziej charakterystyczne dla polskiej matury.

Wsparcie międzynarodowego liceum

Międzynarodowe liceum odgrywa kluczową rolę w przygotowaniu uczniów do studiów za granicą. Akademeia High School już w pierwszych latach edukacji pomaga młodym ludziom odkrywać ich pasje i talenty, co ułatwia świadomy wybór przedmiotów A Level w ostatnich dwóch latach nauki. Dzięki temu uczniowie zyskują doskonały start na zagranicznych uczelniach, często mając również szansę na otrzymanie stypendiów.

- Dla uczniów aplikujących do Stanów Zjednoczonych prowadzimy cotygodniowe zajęcia, które kompleksowo omawiają cały proces aplikacji. Od zrozumienia idei ”dopasowania” do uczelni, uwzględniającego program akademicki, filozofię nauczania, lokalizację, koszty, wielkość uczelni, poprzez elementy aplikacji takie jak eseje, transkrypty, aktywności pozaszkolne, listy referencyjne, po kwestie finansowe i wiele innych. Amerykańskie uczelnie oczekują doskonałych wyników akademickich w połączeniu z bogatym portfolio aktywności pozaszkolnych, które odzwierciedlają autentyczne zainteresowania i wartości ucznia. Istnieje możliwość ubiegania się o częściowe lub pełne finansowanie, jednak należy pamiętać, że konkurencja jest ogromna, a fundusze dla studentów międzynarodowych są ograniczone – Julia Seeholzer, Doradca Uniwersytecki ds. USA i Kanady w Akademeia High School wyjaśnia, jak szkoła wspiera uczniów zainteresowanych studiami w USA.

Ważne

Aktywne wsparcie Akademeia High School obejmuje:

  • przydzielenie indywidualnego doradcy uniwersyteckiego (university advisor), który prowadzi ucznia przez cały proces aplikacji, uwzględniając różne kierunki geograficzne;
  • obowiązkowy program Personal Development Scheme, wymagający minimum 30 godzin aktywności pozaszkolnych, takich jak staże, wolontariat czy projekty indywidualne, w których znalezieniu szkoła aktywnie pomaga;
  • Akademeia Internship Scheme, konkurs umożliwiający zdobycie letnich staży w renomowanych instytucjach;
  • wsparcie mentorów, którzy rekomendują uczniom udział w konkursach i publikacjach związanych z ich zainteresowaniami, dobieranych na podstawie akademickich aspiracji;
  • program EPQ (Extended Project Qualification), dający możliwość zdobycia dodatkowych kwalifikacji poprzez napisanie mini-dysertacji;
  • organizacja wydarzeń takich jak Insiders Stories i Careers Day, umożliwiających spotkania z absolwentami studiującymi za granicą oraz przedstawicielami różnych branż;
  • przekazywanie informacji o konkursach, programach i szkołach letnich, przygotowanie do egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych oraz pomoc w kontakcie z nauczycielami-absolwentami zagranicznych uczelni;
  • popołudniowe kluby, poszerzające wiedzę i rozwijające zainteresowania uczniów.

Dzięki tym kompleksowym działaniom uczniowie otrzymują efektywne wsparcie w przygotowaniu do procesu aplikacyjnego i kształtowaniu swoich przyszłych ścieżek kariery na prestiżowych zagranicznych uczelniach.

Jakie uczelnie wybierają polscy studenci

Matura międzynarodowa, zdobyta w liceum oferującym odpowiedni program nauczania i wsparcie, staje się cennym atutem i realną szansą dla polskich uczniów marzących o studiach na najlepszych uniwersytetach na całym świecie. Znacząco ułatwia proces rekrutacji i adaptację w międzynarodowym środowisku akademickim.

Wśród wymarzonych uczelni, do których w tym roku zakwalifikowali się uczniowie Akademeia High School, znajdują się m.in.: University of Cambridge, University of Oxford, University College London, Imperial College London, London School of Economics and Political Science, Yale University, Stanford University, Columbia University, California Institute of Technology, Bocconi University czy Delft University of Technology. Najpopularniejsze dotychczas wybierane kierunki studiów to inżynieria, neurologia, psychologia, ekonomia, stosunki międzynarodowe oraz architektura.

Źródło:

Akademeia High School

www.akademeia.edu.pl

Zapisz się na newsletter
Od żłobka do studiów. Egzaminy, testy wiedzy, zmiany programowe i świadczenia pieniężne. Wszystko, co ważne dla nauczycieli, uczniów i rodziców, znajdziesz w naszym newsletterze.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Edukacja
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MEN bez danych o absencjach uczniów. Resort planuje centralny e-dziennik

Podczas posiedzenia sejmowej podkomisji ds. młodzieży przedstawiciele MEN przyznali, że resort nie ma szczegółowych danych o absencjach uczniów. Ministerstwo analizuje stworzenie centralnego, bezpłatnego e-dziennika.

MON zaprasza na szkolenia obronne. Zapiszesz się jednym kliknięciem w mObywatelu

Użytkownicy aplikacji mObywatel mogą już zapisywać się na bezpłatne szkolenia obronne organizowane przez Ministerstwo Obrony Narodowej. Program obejmuje naukę reagowania w sytuacjach kryzysowych, udzielania pierwszej pomocy i podstaw cyberbezpieczeństwa. To wspólna inicjatywa MON i Ministerstwa Cyfryzacji, mająca zwiększyć praktyczne umiejętności i świadomość bezpieczeństwa wśród obywateli.

Nowe standardy opieki nad dziećmi do lat 3. Ministerstwo prezentuje podręcznik dla dyrektorów żłobków i klubów dziecięcych

Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zaprezentowały „Podręcznik dla kadry zarządzającej instytucjami opieki nad dziećmi do lat 3”. Publikacja ma pomóc dyrektorom żłobków, klubów dziecięcych i opiekunom dziennym w przygotowaniu się do wdrożenia nowych standardów, które wejdą w życie 1 stycznia 2026 roku.

E-dyplomy później. Rząd przesuwa terminy wdrożenia cyfrowych dyplomów uczelni – e-dokumenty dopiero od 2027 roku

Rządowy projekt nowelizacji Prawa oświatowego i Prawa o szkolnictwie wyższym zakłada przesunięcie w czasie wprowadzenia e-dyplomów. Zamiast od 2026 roku, uczelnie będą zobowiązane do wydawania dyplomów w postaci elektronicznej dopiero od 1 stycznia 2027 r. Powodem są kwestie techniczne i konieczność przygotowania uczelni oraz repozytorium prowadzonego przez OPI-PIB.

REKLAMA

Reforma26 „Kompas Jutra”: w szkołach nowa podstawa programowa, moduły tematyczne i nauczanie przez doświadczenie

W Sejmie odbyło się pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo oświatowe, stanowiącego fundament Reformy26 „Kompas Jutra”. To największa od lat zmiana w systemie edukacji, której celem jest dostosowanie nauczania do wyzwań XXI wieku. Reforma, opracowana przez zespół ekspertów i nauczycieli praktyków pod kierunkiem Instytutu Badań Edukacyjnych, ma wprowadzić nowoczesną podstawę programową, nauczanie modułowe oraz aktywne metody uczenia się oparte na doświadczeniu.

Fundacja ORLEN rusza z nowym programem „Moc odpowiedzialności”. Granty do 30 tys. zł na edukację obywatelską młodzieży

Fundacja ORLEN ogłosiła nabór wniosków do nowego programu „Moc odpowiedzialności”, w ramach którego jednostki samorządu prowadzące szkoły mogą uzyskać dofinansowanie od 5 do 30 tys. zł na działania edukacyjne rozwijające postawy obywatelskie młodzieży. Łączna pula środków wynosi 800 tys. zł, a zgłoszenia można przesyłać do 5 grudnia 2025 r.

MEN zaostrza przepisy o wagarach. 25% nieusprawiedliwionych nieobecności wystarczy, by uczeń nie został sklasyfikowany

Ministerstwo Edukacji Narodowej (MEN) przedstawiło projekt zmian w ustawie Prawo oświatowe i ustawie o systemie oświaty, który znacząco zaostrza przepisy dotyczące niespełniania obowiązku szkolnego. Resort chce, by już 25% nieusprawiedliwionych nieobecności w roku szkolnym wystarczyło do uznania, że uczeń nie wypełnia obowiązku nauki lub rocznego przygotowania przedszkolnego.

Dziennik Gazeta Prawna i Wydział Prawa i Administracji UW łączą siły na rzecz edukacji i debaty publicznej

Dziennik Gazeta Prawna oraz Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego zawarły strategiczne porozumienie o współpracy, którego celem jest wspólne działanie na rzecz rozwoju debaty publicznej, edukacji prawniczej oraz popularyzacji eksperckiej wiedzy prawnej. Porozumienie podpisali: Marcin Krawczak, wiceprezes zarządu INFOR S.A. oraz prof. dr hab. Sławomir Żółtek, dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

REKLAMA

Nauczyciele dostaną wynagrodzenie za niezrealizowane godziny ponadwymiarowe. Zmiany w Karcie nauczyciela od 1 stycznia 2026 r.?

Nauczyciele zyskają prawo do wynagrodzenia za niezrealizowane godziny ponadwymiarowe. Posłowie Koalicji Obywatelskiej złożyli projekt nowelizacji Karty nauczyciela, który ma wejść w życie z początkiem 2026 roku. Nowe przepisy mają uregulować problem, który od września 2025 r. budził kontrowersje w środowisku nauczycielskim.

Dodatkowe wynagrodzenie roczne nauczycieli za 2025 rok. Kiedy wypłata i komu przysługuje trzynastka w 2026 r.?

W 2026 roku nauczyciele otrzymają tzw. trzynastą pensję za 2025 rok. To świadczenie, znane formalnie jako dodatkowe wynagrodzenie roczne, przysługuje pracownikom sfery budżetowej, w tym nauczycielom szkół publicznych. Wyjaśniamy, komu się ono należy, jak obliczyć jego wysokość i kiedy należy się spodziewać wypłaty.

REKLAMA