REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
edukacja uniwersytet absolwent uczelnia liceum międzynarodowe matura międzynarodowa zagraniczna szkoła wyższa matura A Level absolwenci studenci uniwersytet
Matura międzynarodowa kluczem do zagranicznych uczelni
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Systemy edukacji za granicą znacząco różnią się od polskiego. Matura międzynarodowa staje się więc realną szansą dla polskich uczniów marzących o studiach na prestiżowych zagranicznych uczelniach. Znacząco ułatwia proces rekrutacji i adaptację w międzynarodowym środowisku akademickim.

Studia na zagranicznych prestiżowych uczelniach

Coraz więcej ambitnych młodych Polaków rozważa kontynuację edukacji na prestiżowych uniwersytetach na całym świecie. Marzenia o studiach na uczelniach takich, jak Cambridge, Oxford, Yale czy Columbia stają się realne, a polscy absolwenci z sukcesem zdobywają tam wiedzę i doświadczenie. Jednak droga na te renomowane uczelnie często rozpoczyna się od strategicznej decyzji edukacyjnej – wyboru międzynarodowego liceum i zdania matury międzynarodowej.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Systemy edukacji za granicą, jak choćby brytyjski, znacząco różnią się od polskiego. Aby skutecznie przygotować się do akademickiego świata najlepszych uczelni, warto zrozumieć, jaką rolę odgrywa matura międzynarodowa i jakie korzyści niesie ze sobą nauka w liceum oferującym taki program.

Matura międzynarodowa – co to jest?

Matura brytyjska A Level, obok matury IB Diploma, stanowi jedną z kluczowych międzynarodowych kwalifikacji maturalnych dostępnych również w Polsce. Przystępują do niej uczniowie ostatnich klas liceum po dwuletnim intensywnym przygotowaniu w szkołach oferujących program A Level. Edukacja w liceum, które specjalizuje się w przygotowaniu do zagranicznych uniwersytetów, znacząco ułatwia ten proces, dając uczniom solidne fundamenty.

- Jednym z naszych priorytetów jest aktywne i efektywne przygotowanie uczniów do matury międzynarodowej oraz kompleksowe wsparcie w procesie aplikacyjnym na zagraniczne uczelnie. Brytyjski system edukacji zyskał globalne uznanie, a program A Level, stworzony przez uniwersytety, naturalnie ułatwia adaptację w środowisku akademickim najlepszych światowych uczelni – podkreśla dr Katarzyna Borzym-Grzesik, Deputy Head warszawskiej Akademeia High School, liceum realizującego brytyjski system nauczania.

REKLAMA

Aby zakwalifikować się do programu A Level, kandydaci powinni mieć ukończone 16 lat i wykazywać się bardzo dobrą znajomością języka angielskiego na poziomie minimum C1. Uczniowie mają możliwość wyboru przedmiotów zgodnych z ich zainteresowaniami i mocnymi stronami. Uzyskanie wysokich wyników na maturze międzynarodowej otwiera drzwi do czołowych uczelni, w tym tych z prestiżowej Ivy League czy Oxbridge.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Jeśli Twoje dziecko poważnie myśli o studiach za granicą, to zdanie matury międzynarodowej, po solidnym przygotowaniu, staje się realną szansą na realizację tych aspiracji – dodaje Borzym-Grzesik.

Różnice między maturą A Level a polską maturą

Jednym z najważniejszych atutów matury A Level jest jej powszechne uznanie przez uniwersytety na całym świecie. Uczniowie mają możliwość elastycznego doboru przedmiotów egzaminacyjnych, kierując się swoimi mocnymi stronami, zainteresowaniami oraz, co kluczowe, wymaganiami konkretnych kierunków i uniwersytetów.

- W maturach A Level wybór przedmiotów maturalnych jest niezwykle elastyczny, w przeciwieństwie do polskiej matury, gdzie język polski, matematyka i język obcy są obowiązkowe - wyjaśnia Dr Borzym-Grzesik. - Przy maturze brytyjskiej uczeń ma pełną swobodę w kształtowaniu swojego profilu akademickiego. Może skupić się na przedmiotach, z którymi wiąże swoją przyszłą karierę, włączając w to nawet przedmioty artystyczne. Ta możliwość głębszego zanurzenia się w wybranych dziedzinach znacząco ułatwia późniejsze studia.

Warto również podkreślić, że egzaminy matury brytyjskiej kładą nacisk na umiejętność argumentowania i krytycznego myślenia, a nie tylko na odtwarzanie wiedzy, co jest bardziej charakterystyczne dla polskiej matury.

Wsparcie międzynarodowego liceum

Międzynarodowe liceum odgrywa kluczową rolę w przygotowaniu uczniów do studiów za granicą. Akademeia High School już w pierwszych latach edukacji pomaga młodym ludziom odkrywać ich pasje i talenty, co ułatwia świadomy wybór przedmiotów A Level w ostatnich dwóch latach nauki. Dzięki temu uczniowie zyskują doskonały start na zagranicznych uczelniach, często mając również szansę na otrzymanie stypendiów.

- Dla uczniów aplikujących do Stanów Zjednoczonych prowadzimy cotygodniowe zajęcia, które kompleksowo omawiają cały proces aplikacji. Od zrozumienia idei ”dopasowania” do uczelni, uwzględniającego program akademicki, filozofię nauczania, lokalizację, koszty, wielkość uczelni, poprzez elementy aplikacji takie jak eseje, transkrypty, aktywności pozaszkolne, listy referencyjne, po kwestie finansowe i wiele innych. Amerykańskie uczelnie oczekują doskonałych wyników akademickich w połączeniu z bogatym portfolio aktywności pozaszkolnych, które odzwierciedlają autentyczne zainteresowania i wartości ucznia. Istnieje możliwość ubiegania się o częściowe lub pełne finansowanie, jednak należy pamiętać, że konkurencja jest ogromna, a fundusze dla studentów międzynarodowych są ograniczone – Julia Seeholzer, Doradca Uniwersytecki ds. USA i Kanady w Akademeia High School wyjaśnia, jak szkoła wspiera uczniów zainteresowanych studiami w USA.

Ważne

Aktywne wsparcie Akademeia High School obejmuje:

  • przydzielenie indywidualnego doradcy uniwersyteckiego (university advisor), który prowadzi ucznia przez cały proces aplikacji, uwzględniając różne kierunki geograficzne;
  • obowiązkowy program Personal Development Scheme, wymagający minimum 30 godzin aktywności pozaszkolnych, takich jak staże, wolontariat czy projekty indywidualne, w których znalezieniu szkoła aktywnie pomaga;
  • Akademeia Internship Scheme, konkurs umożliwiający zdobycie letnich staży w renomowanych instytucjach;
  • wsparcie mentorów, którzy rekomendują uczniom udział w konkursach i publikacjach związanych z ich zainteresowaniami, dobieranych na podstawie akademickich aspiracji;
  • program EPQ (Extended Project Qualification), dający możliwość zdobycia dodatkowych kwalifikacji poprzez napisanie mini-dysertacji;
  • organizacja wydarzeń takich jak Insiders Stories i Careers Day, umożliwiających spotkania z absolwentami studiującymi za granicą oraz przedstawicielami różnych branż;
  • przekazywanie informacji o konkursach, programach i szkołach letnich, przygotowanie do egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych oraz pomoc w kontakcie z nauczycielami-absolwentami zagranicznych uczelni;
  • popołudniowe kluby, poszerzające wiedzę i rozwijające zainteresowania uczniów.

Dzięki tym kompleksowym działaniom uczniowie otrzymują efektywne wsparcie w przygotowaniu do procesu aplikacyjnego i kształtowaniu swoich przyszłych ścieżek kariery na prestiżowych zagranicznych uczelniach.

Jakie uczelnie wybierają polscy studenci

Matura międzynarodowa, zdobyta w liceum oferującym odpowiedni program nauczania i wsparcie, staje się cennym atutem i realną szansą dla polskich uczniów marzących o studiach na najlepszych uniwersytetach na całym świecie. Znacząco ułatwia proces rekrutacji i adaptację w międzynarodowym środowisku akademickim.

Wśród wymarzonych uczelni, do których w tym roku zakwalifikowali się uczniowie Akademeia High School, znajdują się m.in.: University of Cambridge, University of Oxford, University College London, Imperial College London, London School of Economics and Political Science, Yale University, Stanford University, Columbia University, California Institute of Technology, Bocconi University czy Delft University of Technology. Najpopularniejsze dotychczas wybierane kierunki studiów to inżynieria, neurologia, psychologia, ekonomia, stosunki międzynarodowe oraz architektura.

Źródło:

Akademeia High School

www.akademeia.edu.pl

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Edukacja
Ferie z programowaniem. Bezpłatne półkolonie w 16 miejscowościach

Trwają zapisy na półkolonie zimowe, podczas których uczniowie poznają m.in. tajniki programowania. Warsztaty odbędą się w małych miejscowościach. Celem projektu jest bowiem wyrównywanie szans edukacyjnych.

Darmowy obiad dla wszystkich uczniów szkół podstawowych? Jest projekt przepisów, ale są też poważne wątpliwości

Kto zapłaci za darmowe obiady dla wszystkich uczniów szkół podstawowych i ile to by kosztowało? Te pytania budzą wiele emocji. Jednak czy zapewnienie dostępu do bezpłatnych posiłków bez rozwiązania istniejących już teraz problemów ma sens?

Zimowa Szkoła Innowacji 2025: bezpłatne warsztaty i wykłady o sztucznej inteligencji dla doktorantów

Uniwersytet Warszawski zaprasza doktorantów z całej Polski na Zimową Szkołę Innowacji, która odbędzie się w dniach 15–17 grudnia 2025 r. w nowym budynku Wydziału Psychologii przy ul. Banacha 2d. Rejestracja trwa do 8 grudnia – udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

Trudniej będzie zlikwidować szkołę, a konsultacje społeczne będą obowiązkowe. Co jeszcze planuje MEN? Rząd przyjął już projekt zmian

Niż demograficzny jest już za progiem. I choć jeszcze niedawno największym problemem MEN były brak kadry i niespodziewany napływ uczniów z Ukrainy, to teraz trzeba już myśleć o tym, jak uniknąć likwidacji placówek i zapewnić pracę nauczycielom.

REKLAMA

Kryzys zdrowia psychicznego na uczelniach. Dramatyczne dane: nawet 65% studentów zgłasza objawy lękowe

Podczas posiedzenia sejmowej Komisji Edukacji i Nauki przedstawiono najnowsze dane dotyczące kondycji psychicznej studentów, doktorantów i pracowników naukowych. Z badań wynika, że polskie środowisko akademickie znajduje się w jednym z najgłębszych kryzysów dobrostanu psychicznego w Europie. Ministerstwo zapowiada działania, ale eksperci podkreślają, że bez zmian systemowych – w tym zwiększenia finansowania nauki – negatywne trendy będą się pogłębiać.

Zaskakujące wyniki badań. Dzieci tracą umiejętność odczytywania emocji

Coraz więcej dzieci ma trudność z właściwą interpretacją emocji — zarówno w mimice, jak i w głosie czy krótkiej sytuacji społecznej. Zjawisko, na które od lat zwracają uwagę psychologowie, po okresie pandemii stało się jeszcze bardziej widoczne. Odpowiedzią na ten problem jest aplikacja „Emocean”, stworzona przez interdyscyplinarny zespół informatyków i psychologów z Uniwersytetu Śląskiego. Narzędzie ma wspierać wczesne wykrywanie trudności oraz codzienny trening kompetencji emocjonalnych u najmłodszych.

Stypendia na uczelniach: Sejm opóźnia wejście w życie nowych zasad. Co zmieni nowelizacja ustawy?

Wejście w życie nowych przepisów o gospodarowaniu funduszem stypendialnym zostanie przesunięte z 1 stycznia na 1 października 2026 r. Zmiana ma ułatwić uczelniom planowanie wydatków i zwiększyć elastyczność finansowania stypendiów – informuje Ministerstwo Nauki. Nowe regulacje obejmą ponad 150 tys. studentów.

Nowa podstawa programowa dla przedszkoli pod ostrzałem. O co chodzi?

Nowy projekt podstaw programowych dla przedszkoli wywołał gorącą dyskusję w środowisku oświatowym. Dokument, który trafił na biurko minister edukacji Barbary Nowackiej, został określony przez część ekspertów jako „szkodliwy dla dzieci”. Autorzy projektu odpierają zarzuty i przekonują, że proponowane zmiany mają urealnić wymagania oraz lepiej dopasować je do potrzeb najmłodszych.

REKLAMA

Religia w szkole z nową podstawą programową. Kiedy zmiany w podręcznikach?

Episkopat zaprezentował nową podstawę programową nauczania religii w szkole. Ma ona odpowiadać na współczesne wyzwania, a także na pytania uczniów dotyczące sensu istnienia. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem konkretnego programu nauczania.

Ruszyły konsultacje Strategii Rozwoju Szkolnictwa Wyższego 2025–2035. Pierwsze spotkanie odbyło się na Śląsku

Od 1 grudnia trwają szerokie konsultacje projektu Strategii Rozwoju Szkolnictwa Wyższego na lata 2025–2035. Dokument ma wyznaczyć kierunki rozwoju uczelni w Polsce na kolejną dekadę, koncentrując się na jakości kształcenia, odpowiedzialności społecznej i innowacyjnym ekosystemie akademickim. Pierwsze spotkanie konsultacyjne zorganizowano na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

Zapisz się na newsletter
Od żłobka do studiów. Egzaminy, testy wiedzy, zmiany programowe i świadczenia pieniężne. Wszystko, co ważne dla nauczycieli, uczniów i rodziców, znajdziesz w naszym newsletterze.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA