REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz niektórych innych ustaw (UDER70). Propozycja ma charakter deregulacyjny i w ocenie projektodawców poprawi sytuacji doktorantów.
REKLAMA
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w porównaniu z rokiem akademickim 2023/2024 liczba studentów wzrosła o 2,8 proc. Według stanu w dniu 31 grudnia 2024 r. w uczelniach w Polsce kształciło się 1280,1 tys. osób, o 34,9 tys. więcej niż rok wcześniej.
Na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach rozpoczęła się rekrutacja na rok akademicki 2025/2026. Nabór dotyczy studiów I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich. Studenci mogą wybierać spośród 96 kierunków i 9 programów w języku angielskim, prowadzonych w Katowicach, Cieszynie, Chorzowie i Sosnowcu.
Na Uniwersytecie Warszawskim rusza nowy kierunek - ochrona zwierząt. To kierunek ogólnoakademicki i interdyscyplinarny prowadzony przez Uniwersyteckie Centrum Badań nad Środowiskiem Przyrodniczym i Zrównoważonym Rozwojem (UCBS UW). To studia koncentrujące się na prawnym i etycznym statusie zwierząt, właściwym rozumieniu dobrostanu zwierząt oraz instytucjonalnych aspektach ich ochrony.
Na Politechnice Wrocławskiej uruchomiono pierwszy w Polsce pięciokubitowy komputer kwantowy typu full-stack, oparty na technologii nadprzewodzącej. Urządzenie „IQM Spark” stanowi przełomowy krok w rozwoju krajowej infrastruktury kwantowej. Towarzyszy mu inauguracja nowego kierunku studiów na uczelni.
Od października studenci Politechniki Śląskiej będą mogli studiować technologie inżynierskie w kryminalistyce. Program jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie służb mundurowych na inżynierów biegłych w nowoczesnych technologiach, analityce cyfrowej, medycynie sądowej i badaniach śladów.
Przez ostatnie dwa lata razem z zespołem z Uniwersytetu Stanforda badaliśmy coś, o czym w świecie technologii wszyscy mówią szeptem – ale nikt nie miał odwagi sprawdzić tego wprost. Co tak naprawdę robią programiści, kiedy nikt nie patrzy? Ile pracy wykonują zdalnie? Czy mit „leniwego developera” to legenda, czy może coś więcej? Dotarliśmy do prawdy – i okazała się bardziej złożona, niż przypuszczaliśmy.
Rozwój nowoczesnych technologii zmienia edukację szybciej, niż zmieniają się podręczniki. W ostatnich latach obserwujemy rosnące zainteresowanie alternatywnymi formami nauczania, a startupy EdTech stają się istotnymi podmiotami w transformacji globalnego systemu kształcenia. By zbudować trwałą przewagę, nie wystarczy jednak stworzyć atrakcyjny produkt. Kluczowe jest zrozumienie kierunków rozwoju, różnic kulturowych oraz mechanizmów adaptacji innowacji w różnych krajach.
REKLAMA