REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Jak nauczyciele mogą korzystać ze sztucznej inteligencji w codziennej pracy dydaktycznej? Jakie korzyści i pułapki związane są ze stosowaniem AI w edukacji? Na co zwracać uwagę? Na te i wiele innych pytań związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w edukacji odpowiedział nam ekspert, trener, Head of AI w BUZZcenter Radosław Mechło.
Nowoczesne technologie z roku na rok odgrywają coraz większą rolę w naszym życiu. W kontekście edukacji platformy e-learningowe interaktywne materiały dydaktyczne oraz aplikacje edukacyjne umożliwiają tworzenie atrakcyjnych i angażujących lekcji.
Ministerstwo Edukacji Narodowej zapowiada zmiany w podstawie programowej, które obejmą m.in. wprowadzenie nowych przedmiotów: edukacji zdrowotnej i obywatelskiej. Choć zmiany te nie są gruntowną reformą, wywołują spore emocje w środowisku nauczycielskim – zarówno nadzieje, jak i obawy. Czy szkoły zdążą się przygotować?
Rozwój nowoczesnych technologii zmienia edukację szybciej, niż zmieniają się podręczniki. W ostatnich latach obserwujemy rosnące zainteresowanie alternatywnymi formami nauczania, a startupy EdTech stają się istotnymi podmiotami w transformacji globalnego systemu kształcenia. By zbudować trwałą przewagę, nie wystarczy jednak stworzyć atrakcyjny produkt. Kluczowe jest zrozumienie kierunków rozwoju, różnic kulturowych oraz mechanizmów adaptacji innowacji w różnych krajach.
REKLAMA
Zdalne nauczanie stało się w ostatnich latach jedną z największych zmian w edukacji. Choć bywa postrzegane jako wyzwanie, dla wielu uczniów jest też idealnym rozwiązaniem. Dzieci zmagające się z lękiem społecznym, nadwrażliwością, problemami zdrowotnymi czy neuroatypowością często czują się przytłoczone tradycyjnym środowiskiem szkolnym, które narzuca określony rytm i styl nauki. W ich przypadku elastyczna edukacja online pozwala na dostosowanie tempa pracy, zmniejszenie stresu związanego z bezpośrednią interakcją rówieśniczą oraz stworzenie komfortowych warunków do nauki. To model, który może nie tylko minimalizować trudności, ale także wzmacniać poczucie bezpieczeństwa i motywację do nauki.
W środę, 9 kwietnia do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania trafił projekt rozporządzenia Ministra Edukacji zmieniający rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli. Osobą odpowiedzialną za projekt jest wiceminister edukacji Katarzyna Lubnauer.
Trzeba wrócić do dyskusji o możliwości oceniania prac domowych. Nauczyciele krytykują przepisy, rodzice proszą ich o prace domowe - powiedziała PAP rzeczniczka prasowa ZNP Magdalena Kaszulanis. Rok po wprowadzeniu zmian dotyczących prac domowych szefowa MEN Barbara Nowacka zapowiedziała ewaluację.
W kwietniu upłynie rok od wprowadzenia regulacji dotyczącej zakazu zadań domowych w klasach 1-3. Temat wciąż wywołuje liczne dyskusje. Co na ten temat sądzą rodzice? Jakie mają zdanie o podstawie programowej? Przedstawiamy wyniki badania Jakość edukacji w Polsce zrealizowane przez platformę edukacyjną Novakid.
Wybór ścieżki edukacyjnej w szkole średniej to jedna z pierwszych poważnych decyzji, przed którą stają młodzi ludzie i ich rodzice. Czy postawić na rozwój pasji dającej radość i motywację, czy może skupić się na praktycznym przygotowaniu do przyszłej kariery? W dobie dynamicznych zmian na rynku pracy oraz rosnącej presji na sukces akademicki i zawodowy dylemat ten staje się coraz trudniejszy. Złoty środek mogą stanowić rozwiązania łączące elastyczność z międzynarodowymi możliwościami edukacyjnymi.
Można już zapisywać się na konsultacje dla przyszłych kandydatów na Wydział Aktorski Szkoły Filmowej w Łodzi. W 2024 r. na jedno miejsce przypadało 54 kandydatów (o możliwość studiowania ubiegało się 968 osób).
Nowa podstawa programowa wychowania fizycznego będzie obejmowała komponent związany z obroną cywilną - zapowiedziała ministra edukacji Barbara Nowacka. Wojsko ma szerzej współpracować ze szkołą.
Szefowa resortu edukacji w rozmowie z PAP powiedziała: - Tak jak minister edukacji nie decyduje, w jaki sposób Kościół organizuje nabożeństwa, tak to ministerstwo organizuje lekcje religii. Rząd ma swój plan, który realizuje.
Czy sposób, w jaki uczymy najmłodszych, może zdecydować o ich sukcesie w przyszłości? Prezentujemy raport, który pokazuje, jak innowacyjne podejście do edukacji już od przedszkola rozwija kluczowe kompetencje i przygotowuje dzieci na wyzwania XXI wieku.
Z radością prezentujemy nasz nowy serwis edukacyjny dostępny w ofercie Infor.pl. Stanie się on niezastąpionym źródłem informacji dla uczniów, rodziców, nauczycieli, a także dla dyrekcji placówek edukacyjnych. Skorzystają także wszystkie osoby, które chciałyby poszerzyć swoją wiedzę w zakresie edukacji.
Uczniowie uczęszczający na lekcje języka mniejszości będą mogli skorzystać ze zwolnienia z nauki drugiego języka obcego nowożytnego. Potrzebny będzie wniosek składany do dyrektora szkoły. Znamy już szczegóły projektu nowego rozporządzenia.
REKLAMA